Dostum ileri düzey Solidwoks kullanıcısı olarak sana bir kaç tavsiye verebilirim. Fakat bunlar benim kendi kendime geliştirdiğim birtakım yöntem ve kurallar. Tasarımların ihtiyacına göre bu kuralları değiştiriyorum.
1- Montaja ilk ekleyeceğin parça kesinlikle en az değişiklik yapacağın parça olsun veya tasarımın ilk parçası olsun.
Atölyede montaj yapmaya hangi parça ile başlıyorsan o parça olsun yani.
2-Eğer çizdiğin büyük bir makina, hat veya motaj hatti gibi birşey ise kesinlikle ilk önce zemin çiz ve montaja ilk önce zemini yerleştir. Böylece zemine hesaplamalar ve zemine göre referansların kolaylaşacak.
Bu çok önemli;
3-Montaj ilişkilerini makina gerçekte nasıl çalışıyor ise aynen öyle ver. Örneğin bir mil bir rulmana gerçekte hangi yüzey ile temas edip merkezliyor ise o yüzeylere ilişki ver, aynı şekilde rulman dış bileziği göbeğe hangi yüzeyden temas ediyor ise o yüzeylere ilişki ver. Aynı şekilde rulman mile hangi yüzeye yatayda temas ediyor ise, o yüzeye, faturaya veya segman kanalına montaj ilişkisi ver.
Örneğin; Bir civata hangi delikten geçiyor ise o delik ile o civatayı merkezle, civataya takacağın somunu civata ile merkezle (delik ile değil civata ile merkezle) ve gerçekte önce civatayı tektığına göre montaja önce civatayı ekle, somunu sonra ekle. Önce somunu ekleyip montaj ilişkisi verme, gerçekte nasıl ise öyle.
4-Montajlarda her zaman alt montajların olsun, yani sen üretim sırasında hangi sıra ile montaj yapıyor isen o sıra ile montaj dosyaları oluştur ve son montaja o şekilde ekle.
örneğin,
bir otomobil çiziyor isen otomobilin şasesi bir alt montajda olması lazım, aynı şekilde şasi eğer civata veya sökülebilen bir bağlantı elemanı ile sökülebiliyor ise sökülebilen kısım (mesela ön şase, arka şase gibi) yine bir alt montaj içinde olmalı. Bu şekilde ön şasiyi montajlayan ve arka şaseyi toplayan ustaya ayrı ayrı teknik resim verebilirsin. Ön şaseyi toplayan usta arka şaseyi teknik resimde görerek kafası karışmamış olur.
Aynı şekilde motor farklı bir alt montaj da olsun, yakıt pompası farklı bir montajda olsun, ama motorun yağ çubuğu en üst montajda olsun(motor montajı içinde).
Söyle düşün: motoru montaj yaparken motoru tek tek toparlarsın pistonlar, krank mili vs, ama yakıt pomasıda ayrı bir usta montajlar ve motor ustasına getirir verir, motor ustası yakıt pompasını direk olarak takar, yakıt pompası doğru montajlandı mı diye düşünmez.
5-Montaj komutlarını tam olarak ne ilişkisi verdiğini iyi düşün ve öğren, tam olarak öğrenmez isen sürekli montajın hata verir ve çözümleyemezsin, bir montaj ilişkisi diğer bir montaj ilişkisini etkilememeli. Eğer rasgele montaj yaparsan çözümleyemezsin. Bu yüzden gerçek hayatta çizdiğin parçalar hangi yüzey ile ilişkili ise o yüzeye ilişki vermelisin.
6-Ve son olarak ; solidworks yazılımsal olarak çokta iyi bir program değil ve büyük montajlarda saçmalamaya başlar.örneğin bir hidrolik sistemde bir parçayı iki adet hidrolik tahrik veriyor olsun. Solidworks kullandığını idda edenlerin çoğu bunu başaramaz ve iki adet hidrolik pistonu bir parça ile ilişkilendiremezsin. 2. pistonu farklı isimle kayıt etmelisin (örn;hidrolik-1, hidrolik-2).